Your browser does not support JavaScript!


VINTEREN ER PÅ VEJ! VÆR FORBEREDT!

Meget mange chauffører glemmer at sikre deres bil fra vinteren. Derfor står de over for problemer i deres måde at fyr en bil og endda komme ind. Derudover er vejene fyldt med salt, mudder, sand eller sne, hvilket væsentligt øger faren for vores elskede køretøjer.



Den grundlæggende bane, som vinterdriveren kæmper med, er problemet med at skyde en bil. Hvor er dens fundament? Normalt er de vigtigste syndere batteriet (og dets ejer). Den består af kemiske elektriske celler, som under påvirkning af lav temperatur mister deres evne til at levere elektricitet. Batteriet drejer sig kun om tab af kapacitet. For eksempel ved 0 ° C reducerer batteriet sin kapacitet til 80% af den værdi, den havde ved 25 ° C. I kritiske tilfælde kan kapaciteten af ​​et effektivt batteri nå op til nul ampere timer. Derefter vil vi ikke være i stand til at give energi selv til kabinens indvendige belysning. Når termometre indikerer dråber under -20 ° C, svarer batterikapaciteten til batterikapaciteten på den gamle bærbare computer. Den maksimale strøm, som vi kan downloade, er væsentligt reduceret.


Den mest almindelige og effektive praksis er at tage batteriet til et varmt rum (eller et ekstra tæppeafdækning). Det kan blive opladet på det tidspunkt med en ensretter, men det er ikke nødvendigt. Desuden skal du huske at trykke koblingen under fyring for at hjælpe starteren. Du skal også være opmærksom på, at de fleste af enhederne ombord på vores bil har brug for elektricitet til driften og forbruger det hele tiden - fra forlygter, gennem viskere til en bilalarm. Nogle forbliver aktive, selv efter at du har fjernet nøglen, og det kan være nødvendigt at udskifte før sæsonen. Husk at problemer med at skyde en bil er et signal til yderligere diagnose hos en specialist



Mange mennesker har problemer med at fryse dørhåndtag og låse i døren og bagagerummet. Forebyggelse af denne tilstand kan gøres ved brug af et hvilket som helst hydrofobt middel (vandfordeling). De bør dog anvendes forebyggende. Hvis problemerne af denne art gentages - så er det værd at overveje at investere i nye dele eller udskiftninger af høj kvalitet. For sin del kan vi endda smøre låsene og smøre pakningerne med glycerin eller vaseline.


Den virkelige bane er også fryseproblemerne. Efter efteråret med kraftig regn og høje viskere anbefaler specialister at udskifte viskerblade. Især det næste kommer vinteren, hvilke lave temperaturer og snefald kan påvirke deres levetid. Om vinteren er der sand og salt på vejen, som så lander på vores bilers vinduer. De er skadelige for både vindusviskerne og forruden selv. I denne periode er det vigtigt at rengøre forruden og gummielementerne på vores viskere regelmæssigt. På stopper under en stor frost - det er værd at løfte viskerne op. Sørg altid for, at vinduesviskerblade ikke fryser i forruden, før du kører, især efter et langt stop om vinteren. Forsøg på at køre de frostede, der sidder fast stærkt på forrudeviskerne, kan for eksempel forårsage en sikring at blæse i deres kredsløb og endda værre konsekvenser.



Det vigtigste er dog køb af vintervæske og bremsevæske! Vintervaskervæsken er et vigtigt udstyr til enhver chauffør om vinteren. Det er han, der giver trøst under vanskelige forhold. Sørg for, at der ikke er væske med høj frysetemperatur i vaskervæskebeholderen! Et lignende spørgsmål gælder for bremsevæske. Som alle ved - om vinteren er bremselinien forlænget. Dette betyder, at du tørrer ud af bremseklodserne og spænder hele bremsesystemet! Uanset om det er et disk- eller trommesystem! Sørg for, at bremsevæskeniveauet forbliver på et højt niveau! Du kan bestille disse varer med det samme i vores butik!


Vidste du at ... ?

Vores andre blog artikler: