Your browser does not support JavaScript!


Hvad er Fords fremtid?

I løbet af det sidste år har vi fået en lang række oplysninger om planer, ideer og Ford-projekter, der gennemføres. Nogle af dem vedrører også Ford Transit. Vi vil forsøge at samle disse oplysninger på ét sted. Få dine bælter og gå med os på en lille tur til fremtiden!



Elektriske biler



Halvdelen af ​​Fords vil være hybrid og elbiler i 2020. I 2014 blev tre modeller af C-max Energi, Ford Mondeo Hybrid og Ford Focus Electric introduceret til udvalgte europæiske forhandlernetværk. Det fungerede ikke helt, for eksempel blev produktionen af ​​Mondeo Hybrid først begyndt i november 2014. I 2020 vil det bruge $ 4,5 mia. Til at elektrificere en del af sit sortiment. På det tidspunkt vil Ford tilbyde 13 hybrid og elektriske modeller. Ved udgangen af ​​årtiet vil sådanne køretøjer dække 40 procent. Tilbud fra denne producent. Det første skridt er at introducere de nævnte Focus Electric på alle europæiske markeder.



Bil dele fra 3D printer



Ford forsøger 3D-udskrivning til bil- og varevogne. Virksomheden vil starte med spoilere, de strømlinede dekorationer fastgjort til bilens udvendige for at få dem til at se hurtigere ud. For tiden tester selskabet dele til sin Ford Performance racebil division, men 3D-printede dele kan bruges til massemarked biler og lastbiler i fremtiden.
3D-udskrivningen foregår på virksomhedens fabrik i Dearborn, Michigan, ved hjælp af en printer lavet af firmaet Stratasys (Ford: "der er i stand til at udskrive automobildele af praktisk talt enhver form eller længde.")



Ny britisk innovationscenter


Ford har valgt Storbritannien som stedet for sin udvikling af smartere transport, der skubber over bekymringer over Brexit.
Bilmærkeets europæiske smartbyforskningscenter vil baseres på Here East, forretningsområdet i Stratfords olympiske park, som også er hjemsted for BT Sport, University College London og det nyåbnede Plexal tech hub.
"At basere vores hurtigt voksende team her i hjertet af mobilitetsinnovation i London er afgørende for at fremskynde vores læring og udvikling af nye teknologier", sagde Fords vicepræsident og præsident for Europa, Mellemøsten og Afrika. Ford signalerede for nylig sin fokus på teknologien med udnævnelsen af ​​lederen af ​​sin chaufførløse bilenhed, Jim Hackett, som administrerende direktør i en ledelsesskifte.



Selvkørende biler


Ford har allerede dyppet en tå eller to ind i fremtiden. Sidste år købte den Chariot, en San Francisco ride-sharing service, der bruger Ford Transit 15-sæders varevogne. I år annoncerede Ford, at det investerer $ 1 mia. I Argo AI, en kunstig intelligens og robotik-outfit, der blev grundlagt af tidligere Google- og Uber-ingeniører. De vil arbejde på software til Fords første fuldt autonome køretøj, som firmaet siger, at det vil starte i 2021.
Mark Fields tidligere administrerende direktør for Ford afslørede i 2016, at de skal fordoble Fords Silicon Valley-arbejdsstyrke og udvide deres faciliteter med 150.000 kvadratmeter ved udgangen i 2016. Fields er lovende autonome køretøjer til masseforsendelse, der er til SAE Niveau 4 standard for automatisering af 2021. Fields tiltrådte Ford i 2014, siden han har prioriteret forskning og udvikling for selvkørende biler. Fields ambition er, at Ford vil skabe autonome køretøjer i de næste 100 år.
Kort sagt betyder dette føreren uden kørestol, der ikke har ratt eller peddler og skal bruges i bymiljøer. Det kinesiske søgemaskinefirma Baidu og Ford investerer begge en samlet $ 150 mio. I Velodyne LiDAR, som er beslutningstagere om let detektion og spændende teknologi til 3D digital billedbehandling. Velodyne teknologi bruger en kombination af kameraer. Laserstrålesensor og lys, der vurderer det omgivende miljø, skaber derfor en 360 graders visuel kortlægning. Driverløse biler vil være dyrere end de normale biler eller varevogne.


Vidste du at ... ?

Vores andre blog artikler: